Nieuwe manieren om uw klant te bereiken

VEENENDAAL – Het in Veenendaal bekende MailBalance heeft sinds vorig jaar een opvolger onder de naam Mailingcentre.

“De wereld van de direct mail is enorm veranderd’’, vertelt directeur Job de Kleuver. “Mailingcentre is daarin meegegaan en heeft nieuwe concepten in huis om bedrijven te helpen nieuwe klanten te vinden en te bereiken. De hoeveelheid fysieke mailingen is de afgelopen jaren weliswaar behoorlijk afgenomen en min of meer vervangen door emailnieuwsbrieven, maar we zien de laatste tijd juist weer een stijgende trend in de vraag naar de fysieke mailing. Waar een boodschap grotendeels verloren gaat in volle mailboxen met emailnieuwsbrieven, valt een fysieke mailing tegenwoordig juist op en heeft daarmee een hoge attentiewaarde. Zeker als er daar ook nog eens een gadget is bijgevoegd. Toch beschikken we anno 2017 over nieuwe digitale mogelijkheden om de klanten te vinden en te bereiken. Dit zijn kansen die je als ondernemer niet kunt laten liggen.’

Een belangrijke mogelijkheid is data-analyse, een discipline waarmee Mailingcentre goede resultaten boekt. “We analyseren het adressenbestand van de klant en vergelijken dat met andere adressenbestanden. Neem een voetbalvereniging die nieuwe leden zoekt. Hoe vind je die? Door een profiel van bestaande leden te definiëren en deze profielen te vergelijken met andere bestanden. Op die manier kunnen we look-a-likes vinden en toevoegen aan het bestand van de club.’’

Ook heeft Mailingcentre uitgebreide mogelijkheden in huis om data te verrijken en te verbeteren. “Veel databases zijn ernstig vervuild’’, vertelt De Kleuver. “Je denkt dat je een brochure verstuurt aan drieduizend potentiële klanten, terwijl er in werkelijkheid zomaar 20 % niet aankomst omdat je database niet deugt. Het is een veelvoorkomend probleem. Wij hebben geavanceerde software om databestanden op te schonen waardoor je marketingbudget optimaal benut wordt.”

Logistieke fulfilment
Logistieke fulfilment is een andere dienst waarmee Mailingcentre actief is. De Kleuver: “Veel bedrijven hebben webshops, maar zodra die succesvol worden is het een enorme klus om alle bestellingen in te pakken en te versturen. Men komt dan naar ons om het logistieke proces uit te besteden. Dat levert de klant niet alleen veel tijd en ruimte winst op, maar hij profiteert ook nog eens van de kortingen die wij als grootafnemer bedingen bij de verzenders.

Financiële fulfilment
Logistieke fulfilment heeft ook nog een broertje, namelijk financiële fulfilment. “Ook daar kunnen we mee aan de slag bij Mailingcentre. Klanten die geld-terug-marketing-acties op poten hebben gezet kunnen Mailingcentre inschakelen om door ons de financiële afhandeling te laten verzorgen. De klant stuurt de geld-terug-bonnen naar ons adres en wij regelen de financiële afhandeling. Natuurlijk zijn er altijd mensen die d.m.v. kopieën proberen meerdere keren geld terug te krijgen, maar we hebben in onze software slimmigheden ingebouwd om dit te voorkomen.
Mailingcentre maakt deel uit van Communicatie Partners Veenendaal, dé specialist in online en offline communicatiemiddelen. Dit bedrijfsonderdeel is opgezet in samenwerking met voormalig medewerkers van MailBalance, waardoor er geen expertise verloren is gegaan.
Mailingcentre maakt deel uit van Communicatie Partners, waar Job de Kleuver directeur is. Mailingcentre biedt onder meer uitgebreide mogelijkheden voor het opschonen van databases.

mailingcentre.nl

Geplaatst op: 29-10-2017

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Veenendaal

Business in Veenendaal is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Veenendaal.