Mensen, passie, doelen

Geen uurtje-factuurtje, geen rekening als je even belt als klant en geen productiviteitsnormen voor het personeel. Wel veel aandacht voor elkaar en onze klanten en wél heel hard werken om iedere dag weer het beste en leukste uit ons vak en leven te halen. Het zijn een paar van de pijlers waarop Elysee Accountants bijna 15 jaar geleden haar businessmodel begon. Inmiddels zijn de jaren voorbij gevlogen en werkt er een team van 20 professionals, waarvan 3 accountants bij Elysee iedere dag met heel veel plezier.

Waarde toevoegen aan elke dag en passie hebben voor je klanten, dat is waar het volgens Elysee om draait..

Toen Alco van de Bree, Accountant en Register Valuator, dit kantoor startte was dat met een duidelijke visie. Niet de strategie van het kantoor, maar de cultuur van de mensen die er werken moest centraal staan. Onze kracht gaat uit van een persoonlijke en betrokken benadering van onze klanten. Daar slagen we in omdat het in het DNA van onze mensen zit en niet omdat we het gewoon maar roepen. Dat is waar we onze mensen ook op selecteren en veel energie in steken. Klantcontact telt en niet de productiviteit! Deze filosofie maakt de aanpak van Elysee vernieuwend in de branche en volgens Han Mesters, verantwoordelijk voor strategische visies bij ABN Amro, is Elysee daarmee één van de voorbeeldkantoren voor de toekomst.

Klanten

De klanten van het kantoor komen uit het hele land omdat deze visie en aanpak aanstekelijk tussen ondernemers onderling werkt. Bijna al onze klanten komen op recommandatie basis binnen, zoals dat zo mooi heet. Van de Bree is daar trots op, en er zitten hele grote internationale klanten tussen en succesvolle startups, zoals bijvoorbeeld de online supermarkt Picnic. Ook zij kozen bewust niet voor één van de grotere kantoren om hen te begeleiden in deze fase, maar voor de kennis en passie die ze bij ons aantreffen. No nonsens, out of the box denken, snel schakelen en een hoge ambitie zijn de key woorden bij deze relatie, Elysee Accountants sluit daar perfect op aan.

“Maar het zijn niet alleen maar deze grote klanten waar we voor werken. Eigenlijk vinden we alle klanten leuk en boeiend wanneer er door de ondernemer duidelijk interactie gezocht wordt met ons als accountant of in onze rol als adviseur. Dus we bedienen ook veel kleinere lokale klanten. Met frequente interactie zijn wij op ons best” aldus Van de Bree. Daar komt dan ook weer het idee vandaan dat telefoongesprekken niet op de rekening behoren te komen. Er moet geen drempel zijn om te bellen, juist niet. En omgekeerd willen wij graag dat onze mensen ook dat initiatief nemen, bijvoorbeeld om te vragen hoe de zaken gaan of zelfs hoe de vakantie van onze klant geweest is. Het past allemaal in het Elysee model; het opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten.

Fusie en overnames

Naast accountantswerkzaamheden is Elysee Corporate Finance vooral betrokken bij overnames, aandelenwaarderingen en financieringsvraagstukken. Van de Bree besteedt daar zelf met een paar mensen uit het team dagelijks vooral zijn tijd aan. Inmiddels is er door de jaren heen dan ook een lange lijst van succesvolle overnames bijgeschreven. En ook hier geldt weer dat het begint met de persoonlijke kant van de zaak. Waarom wil iemand zijn bedrijf verkopen? En wat daarna? Wij streven altijd naar de beste transactie voor de ondernemer en dat is niet altijd de transactie die voor de verkoper het meeste geld in het laatje brengt.

Conflicten
Binnen het corporate finance vakgebied worden door Elysee regelmatig echtscheidingen en aandeelhoudersconflicten behandeld. Ook daar staat het waarde vraagstuk vaak centraal, maar is de toegevoegde waarde vooral weer te bereiken door goed te luisteren, ons vak knettergoed te verstaan en daadwerkelijk met oplossingen te komen. Dat is soms lastig en heel intensief maar vooral ook heel dankbaar werk. Het is fijn als ondernemers of echtgenoten die al jaren emotioneel klem zitten in een conflict weer verder kunnen omdat er een passende oplossing gevonden is. Vooral mede-eigenaar van het kantoor Wieke Kaizer–ter Berg zet regelmatig haar kennis op dat gebied in bij echtscheidingszaken.

Interne toppers

De focus op mensen is ook intern merkbaar. Gelach en gezellige gesprekken zijn op de achtergrond hoorbaar vanuit de vergaderkamer. Een glimp van de positieve interne sfeer die de gezonde tegenhanger is van prestaties die elke dag weer neergezet worden. Alco bevestigt dit beeld: “Gezamenlijk lunchen, aandacht voor collega’s, ruimte voor ambities en een hoog opleidingsniveau.” Dit zijn zomaar wat zaken die kenmerkend zijn voor het enthousiaste team van Elysee. “We zoeken een bepaald soort accountant die deze unieke werkwijze aanspreekt. Dit moet echt bij je passen en zoals gezegd in je DNA zitten.”

Verhuizing

Voor het einde van het jaar verhuist Elysee naar een splinternieuw pand op de hoek van de Landjuweel in Veenendaal. Van de Bree is daar erg enthousiast over. Het wordt een nog leukere plek om te werken en gezonde inspiratie op te doen om mooie prestaties te leveren. Een pand met veel transparantie, een dakterras om successen te vieren, een game room en stilte kamers. Op naar Elysee 2.0! Het team staat klaar om nog meer mooie dingen met hun klanten te bereiken!

Op 15 en 16 juni 2018 was Alco van de Bree één van de drie sprekers op het tweedaagse ‘life and business event’ in de Basiliek te Veenendaal naast Michael Pilarczyk en Den Peña uit Schotland.

elysee.nl

Geplaatst op: 18-06-2018

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Veenendaal

Business in Veenendaal is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Veenendaal.