Een incassobureau dat deugt intimideert niet

Verhalen over incassobureaus die intimideren, geld in eigen zak steken en amper of niet beschikken over enig empathisch vermogen. We kennen ze allemaal. 

Laten we eerlijk zijn. Het imago van incassobureaus in Nederland is ronduit slecht te noemen. Dat ondervinden wij dagelijks aan den lijve. Hoe onderscheiden wij (de Nederlanden) daarin? Door de reacties die wij regelmatig krijgen van onze debiteuren: ‘Wat fijn dat we gewoon afspraken kunnen maken’ en ‘Jullie zijn niet zo’n koud incassobureau.’ Natuurlijk zijn positieve reacties altijd fijn, maar tegelijkertijd laat het ook zien hoe groot het misverstand over incassobureau is. Want gelukkig zijn er nog altijd ook incassobureau’s die wel degelijk een betrouwbare en eerlijke manier van werken hebben.

Als ondernemer wilt u eigenlijk maar één ding: het geld waar u recht op hebt. De klant onder druk zetten of intimideren is geen oplossing. Sterker nog, het maakt de situatie alleen maar erger. Natuurlijk wilt u dit soort situaties voorkomen en daar kan een incassobureau bij helpen.

Incassobureaus worden namelijk steeds vaker preventief ingezet. Juist om te voorkomen dat er actie ondernomen moet worden. Bij Incassobureau De Nederlanden doen wij dat door het debiteurenbeheer over te nemen. Dat is namelijk iets dat er bij veel bedrijven bij inschiet. Door het over te nemen worden klanten op tijd op een commercieel verantwoorde manier aangeschreven. Dat betekent dus geen problemen met liquiditeit en geen boze klanten.

Weiger de klant te betalen? Dan sturen we eerst nog één laatste aanmaning. Volgens de wet bent u namelijk verplicht om de klant (consument) te informeren dat dit écht de laatste mogelijkheid tot betaling is. Voor een vordering op een bedrijf kan deze aanmaning als een commerciële tool worden gebruikt. Deze aanmaning kunnen we versturen vanuit uw naam of die van ons. Pas dan gaan we afspraken maken over welke mogelijke stappen we gaan zetten. Op deze manier staat het incassobureau tot uw dienst. Een goed incassobureau zorgt namelijk niet voor een slechtere, maar voor een betere relatie met de klant.

Jacco van Loosdrecht is directeur van incassobureau De Nederlanden in Veenendaal.

denederlanden.nl

Geplaatst op: 29-10-2017

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Veenendaal

Business in Veenendaal is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Veenendaal.